onsdag den 4. juli 2012

Guldkorn fra Niklas Emil

Den 15. maj 2011

Vi render alle tre længe og leder efter Niklas Emils 2 små tog; Thomas tog og Percy. Til sidst finder far dem i det fjerneste hjørne under hynderne på sofaen. Han spørger Niklas Emil om han ved hvad de dog laver dernede? Niklas Emil svarer: De laver bøllestreger!

Den 25. maj 2011

Han er næsten lige blevet puttet og inden jeg gik ud fra hans værelse sagde jeg til ham at i morgen tidlig behøver han ikke ligge og råbe "moooaaar moooaaar", men istedet kan han bare tage sin dyne med og så gå ind i soveværelset til os.
2 min. efter jeg er gået ud og har sat mig ind til computeren hører jeg hans små fødder på trægulvet. Jeg kigger ud i alrummet og der ser jeg den lille vims er på vej ned i soveværelset mens han slæber på sin dyne, pude og elefanten. Nååårh altså, så troede han lige at det var nu han bare kunne liste ned i soveværelset. Han så helt skuffet ud da han opdagede at vi slet ikke var gået i seng.

Den 2. juli 2011

Niklas Emil ligger og bøvler rundt i sin seng og gider ikke rigtig sove. Mor og far har været inde MANGE gange og sagt at NU skal du altså sove.... Pludselig hører man en lille stemme synge inde på værelset: Sur sur sur, lille bi omkring..... Måske knægten bare synes at vi er nogle trælse sure forældre :p

September 2011

Vi er næsten lige kommet i luften på flyet på vej til Kreta. Niklas Emil er lidt utryg ved de små lufthuller fordi det killer for meget i maven. Han kigger på mig og siger; "Nik Emil gern hjem nu!" meeeen det var nok tæt på umuligt på det tidspunkt....
Vi lander med flyet om aftenen hvor det er helt mørkt udenfor, men Niklas Emils eneste spørgsmål; Ud og bade NU??

November 2011

En dag da mormor var på besøg siger Niklas Emil til hende; "mormor du gå ud af stuen ellers går mig ud".
Der er 2 sætninger der bliver sagt rigtig mange gange for tiden: "Hva siger du" og "Kan ikk husk det". Det er både sjovt og ret belastende i længden.

12. november 2011

Vi er på besøg hos vores venner i Struer. Deres hund hedder Ludvig, men det kan være meget svært at sige når man er 3 år. Niklas Emil mente ihvertfald at den hed Luder, hvilket var til stor underholdning for os andre.

13. november 2011

Jeg ved ikke helt om jeg snakker et andet sprog end de andre, men jeg sagde noget til Niklas Emil. Han spurgte 2 gange; "hva siger du??", men bagefter kiggede han på far og sagde; "far, hva siger mor"??? Far gentog det jeg havde sagt og Niklas Emil sagde; nååårh!
Niklas Emil får serveret Sprite til aftensmaden. Han kigger ned i koppen og siger" Hov, det er da sæbebobler!

December 2011

Siger ret tit: Længer højere. Feks; mor sig det længer højere. Den er blevet længer højere. Bilerne kører længer hurtigere. Jeg spurgte ham, hvem der havde lært ham at sige "længer højere" og han svarede; det har bedstemor og bedstefar, og Svenne og Lotta....

7. januar 2012

Er ved at vaske vinduer i køkkenet da Niklas Emil spørger mig hvad jeg laver: Jeg siger at jeg vasker vinduer fordi der er en dreng der har sat fedtede fingre på dem. Han siger så;Det er en anden lille dreng der har gjort det :)

13. januar 2012

Fortalte Niklas Emil imorges at jeg havde en baby i maven. Først sagde han "nååårh" og så var der stille et par sekunder og så kom der ellers nogle spørgsmål: Er der en baby inde i din mave NU? Hvor henne? Må jeg gerne se den? Man må ikke sidde ovenpå den, vel (han sad nemlig på skødet af mig) Babyen må gerne lege med mit legetøj. Babyen må gerne låne min røde bus. Mig gern fortæl det til far.

Da jeg så afleverede ham i børnehaven sagde han; Mig gern fortæl til Kirsten mor har baby ind i maven. Jeg sagde at det skulle vi lige vente lidt med, men da jeg var gået og var på vej ind i bilen så jeg ham løbe afsted og jeg var ikke i tvivl om at han var på vej hen for at fortælle det til Kirsten.

Da jeg hentede ham idag blev der også sagt tillykke og Niklas Emil sagde bare: mig har fortællet det til voksne :)

Maj 2012
Niklas Emil har taget navneforandring: Mor jeg hedder bare Niller!! Det bliver han kaldt i børnehaven og forlanger af og til at vi siger Niller.

20. maj 2012

På vej hjem fra tulipanfest; Niklas Emil siger noget til far som han ikke hører. Så siger Niklas Emil; far du har tabt dine ører. De ligger her nede i min lomme. Her tag dem på! Kan du hører mig NU??

30. maj 2012

Niklas Emil sagde her til morgen (efter at ha bøvlet med bøllehatter og kasket fordi de ikke ville sidde som de skulle) at han gerne ville have at jeg købte en ny kasket til ham. Jeg spurgte hvad der så skulle være på den. Der skal være elefanter på den! Øhm det kan jeg nok ikke lige få fat i.... Nå men så bare busser...... Selvfølgelig gider drengen ikke have Mac Queen og Spiderman på lige som alle de andre :p

6. juni 2012

Mor: Jeg kan godt li dig rigtig meget skat
Niklas Emil: Jeg kan kun li dig en LILLE smule mor.

11. juni 2012

Niklas Emil har lige sagt at han vil skyde vores hus helt i stykker for så kan vi få et nyt og det skal bare være lyserød over det hele. Lige nu leger han at han er ved at male vores nye hus.

23. juni 2012

Til Skt. Hans sammen med naboerne var Niklas Emil inde og se Kims trommesæt. Kim spiller for at vise Niklas Emil hvad han kan. Niklas Emil holder sig for ørerne og siger bagefter; "Når du spiller helt højt så holder jeg mig bare for øjene"

1. juli 2012

Var ude og gå en tur - Niklas Emil cyklede. Da han skulle op af en bakke hjalp jeg ham ved at skubbe på hans ryg. Det måtte jeg åbenbart ikke så han blev rigtig sur på mig og sagde "mor du er dum". Lidt efter sagde han "jeg smider dig i den store skraldespand og så kommer skraldebilen og henter dig. Jeg vil istedet bare ha en NY mor"!
Senere samme dag da han har været i bad og jeg er ved at tørre ham siger han: "mor jeg er stolt af dig"!. Hvorfor det? spørger jeg. "fordi jeg er glad for dig mor", svarede han. Så det lyder ikke helt til at jeg alligevel kommer i den store skraldespand!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar