onsdag den 4. juli 2012

Hvordan jeg mødte manden i mit liv

Jeg vil mene, at det er ret tilfældigt at Morten og jeg har mødt hinanden. Der skulle så lidt til før det hele havde været helt anderledes, men heldigvis blev det ikke det.

Det hele begyndte tilbage i marts 2002. Jeg havde i et par måender for sjov haft en profil på dating.dk og brugte hovedsageligt de kedelige IT-timer på at chatte med forskellige folk. En dag ramlede jeg ind i Muggebarfod, som så viste sig at være Morten. Først skrev vi meget lidt sammen. På det tidspunkt var Morten og den daværende kæreste lige gået fra hinanden så Morten var ikke så glad og vi skrev derfor en del om det og hvor svært tiden efter et brud kan være.

Der gik pludselig 2 måneder hvor jeg ikke rigtig var på dating.dk fordi der skete noget meget tragisk omkring mig, men omkring maj månede ramlede jeg pludselig ind i ham muggebarfod igen. Vi begyndte hurtigt at skrive en del sammen og en dag fik jeg så hans mobilnummer. Jeg sms'ede til ham og senere samme aften ringede han til mig. Han var på arbejde og kedede sig så vi fik en lang snak på 1 times tid. Det var rigtig hyggeligt og meget spændende.

Vi begyndte at snakke meget mere sammen - både på dating.dk, ICQ, MSN, mail, sms og telefonsamtaler. Vi snakkede dagligt sammen.

I sommerferien skulle jeg på ferie i et sommerhus i Nordjylland - nærmere betegnet i Saltum. Jeg skulle afsted med min gode handelsskole veninde, Anne. Derudover fik vi selskab af sønderjyden Kåre og Københavneren Anders. Anne fik den strålende ide, at jeg da skulle inviterer Morten med i sommerhus for så havde vi jo også en midtjyde i flokken. Jeg spurgte meget spændt Morten om han havde mod på at mødes. Det ville han gerne så planen var at han skulle hoppe på vores tog når vi passerede Skanderborg. Dog kunne Morten kun blive få dage hos os i sommerhuset, da han havde aftaler om at mødes med nogen på Sjælland.

Da Morten stod på toget i Skanderborg var vi andre i gang med at drikke og spille fisk så stemningen var høj. Jeg husker jeg både var spændt og meget nervøs for at møde ham her muggebarfod. Da Morten kom ind i toget og satte sig ned gik snakken helt af sig selv og vi slap for den pinlige tavshed vi sådan havde frygtet. Vi havde en festlig togrejse som blev efterfulgt at en underholdende bustur og til sidst en lille tur i taxa før vi endelig ankom til sommerhuset.

Vi havde nogle super hyggelige dage sammen i sommerhuset i Saltum og det var helt trist da Morten måtte rejse videre. Dog skulle det ikke vare længe inden vi så hinanden igen for da han var på vej hjem fra Sjælland igen kom han lige en smut forbi hvor jeg boede, da jeg imellem tiden var kommet hjem fra sommerhuset af.

Morten (som fra start kun blev kaldt Mugge) blev hurtigt budt velkommen af min familie og skulle straks inviteres med til min papmors 40 års fødselsdag weekenden efter. Så Morten fik hurtigt mødt både venner og bekendte samte hele den pukkelrykkede. Han klarede det i stiv arm og jeg var meget stolt over at vise min nye kæreste frem.

Det første år vi var kærester fungerede det som et såkaldt "langdistanceforhold" eftersom Mugge boede i Hammerum ved Herning og jeg boede på landet udenfor Ribe. Da Mugge var færdig med sin uddannelse som datamatikker og gik ledig, havde han masser af tid til at være hjemme hos mig. Jeg havde travlt med at passe min skolegang, da jeg på daværende tidspunkt gik på 3. år på handelsskolen.

Sommeren efter besluttede jeg mig for at rive teltpløkkerne op hjemmefra og flyttede op til Mugge i hans lille lejlighed i Hammerum. Endelig kunne vi være noget mere sammen hver dag og det har vi så været lige siden.

Tænk sig at det hele nu er 10 år siden!

Galla på Ribe Handelsskole 2003
Tulipanfest 2003

Mallorca 2003

Mallorca 2003



Cypern 2004
Cypern 2004

Tyrkiet 2005

Tyrkiet 2005












Ingen kommentarer:

Send en kommentar